Close icon

Bestuur

Het bestuur heeft de taak om, vanuit een onafhankelijke positie, toezicht te houden op de algemene gang van zaken binnen Muzee Scheveningen. De directeur legt verantwoording af aan het bestuur over financiën en het beleid. Het bestuur staat de directeur bij met raad en advies waar nodig of expliciet gevraagd. Elk lid binnen het bestuur heeft zijn of haar eigen specifieke expertise, passend binnen de bedrijfsvoering van Muzee Scheveningen. Maak hieronder kennis met onze bestuursleden.

Van links naar rechts: Gerard den Heijer, Marijnke de Jong, Wilbert Stolte, Naomi Schiphorst en Marcus van Spronsen

Wilbert Stolte – Voorzitter
 • Voorzitter SchuldHulpMaatje Den Haag
 • Voorzitter St. Schiefbaan Hovius
 • Voorzitter Haags Fondsen Overleg (HAFO)

Marcus van Spronsen – Penningmeester
 • Penningmeester College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente Scheveningen
 • Lid kerkenraad wijkgemeente Nieuwe Badkapel
 • Penningmeester Stichting Veni Ventus

Naomi Schiphorst – Secretaris
 • Bestuurslid Stichting Mets Tennisbanen, secretaris
 • Lid ledenraad Deel Coöperatie Scheveningen Deelt

Marijnke de Jong – Lid
 • Lid RVT Stichting tot Behoud van de Historische Buitenplaats Ockenburg

Gerard den Heijer – Lid

Zittingstermijn
Bij Muzee Scheveningen hebben bestuursleden sinds 2006 een zittingstermijn van 2 x 5 jaar. In 2021, bij de herziening van de statuten, is gekeken of deze termijn aangepast kon worden naar 2 x 4 jaar, zoals de Code Cultural Governance aanbeveelt. Uiteindelijk is besloten de termijn van 2 x 5 jaar te behouden. De reden is praktisch: de subsidiecyclus van de gemeente Den Haag duurt vier jaar, en bestuursleden zijn nauw betrokken bij de aanvragen, die gemiddeld anderhalf jaar in beslag nemen. Met een langere termijn van 2 x 5 jaar is er altijd voldoende continuïteit in het bestuur. Zo hebben meerdere bestuursleden tijdens hun zittingsperiode ervaring met het subsidieproces, wat het museum ten goede komt.

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de Muzee nieuwsbrief.